Ferns N Petals -Flower and gifting firm setting their foots in Qatar

Ferns N Petals -Flower and gifting firm setting their foots in Qatar

Qatar’s e-commerce sales are expected to reach over 3.2 billion U.S. dollars by 2022; Ferns N Petals sees this as a rewarding market to cater to online gift solutions.

Qatar witnesses a robust rise in activity from the consumers using online shopping platforms to furnish their lifestyle needs since the outbreak of the Covid-19 pandemic in 2020, and this healthy momentum continues.

As per the Qatar Financial Center (QFC)-Refinitiv’s report, many more companies and consumers are shifting towards e-commerce platforms, with e-commerce sales estimated to reach more than 3.2 billion U.S. dollars around 2022.

There is a rise in Qatar’s residents’ activities leveraging their devices to select and purchase a variety of products through e-commerce portals, from daily essentials, groceries, and electronics to even gifting solutions.

E-commerce websites that previously many people used only as a convenient shopping option is now shifting to be a popular alternative over brick and mortar retail buying. It serves people’s necessities that expect the delivery of products and services to be digital, seamless, and timely.

The rise in e-commerce adoption contributes to enhancing business efficiency, investment opportunities, and fostering innovation, bringing diversity and competitiveness, all further contributing to Qatar’s economic development.

Qatar presents significant opportunities for businesses across the globe to consider expanding their operation. Ferns N Petals is bullish about its growth potential with its digital gift solutions with starting operations in Qatar. The Indian firm is a 27-year-old company, having a presence in the UAE and Singapore and is heading swiftly with its expansion plans in Qatar, Saudi Arabia, Malaysia and Indonesia. 

Amir Faizi, Business Head at Ferns N Petals – Qatar said, “Since the post-COVID era, we are investing heavily in technology and online business services, providing personalized gifting solutions online, available to be delivered at the doorstep of the recipients in India, UAE, Singapore and now also in Qatar.” 

“The pandemic situation has forced people globally, including those in Qatar, to reinvent ways to celebrate small and big occasions and enjoy festivals while being away from family, friends and loved ones. With our delivery services now extending to Qatar, Ferns N Petals digital gifting solutions aims to bridge the gap created by the COVID-19 outbreak on people’s lives. We ensure people express their love on all kinds of occasions through customized arrangements of flowers, cakes, chocolates, personalized gifts and hampers, being directly delivered to them at the doorstep.”

COVID-19 PROTOCOLS

As COVID-19 is on peak so we as a team are also concerned about health & safety of our customers. Please be sure that all our deliveries are fully sanitized & the person delivering the products are maintaining all the safety precautions & guidelines as highlighted by the Government.

“Ferns N Petals Qatar platform includes flowers, cakes, plants, and the range of personalized gifts from our brand. We will also bring the other SME’s operating in Qatar in the gifting vertical to list their products at our portal and get international reach through our websites in Qatar, UAE and India. So, whether you are a local Qatari brand owned by a local or a company making products and operating in Doha as an expat, our platform allows you to expand your reach,” he added.

“Ferns N Petals Qatar has already associated with brands like Kaafe Chocolatier, Fnteer and Zaffran Café (all Made in Qatar products) with their products now live on our Qatar website and more in our pipeline. For any Made in Qatar brands that would like to get connected with us and market their products through us can reach us via our website or mobile number 00974-33396020, said Faizi.

Ferns N Petals Qatar along with it allied partners in gifting sector provides a vast range of thoughtful presents designed carefully for the occasion. The exclusive gifts may range from designer cakes, bespoke hampers, chocolates and lovely flower arrangements and plants and several other personalized gifts to surprise and please the special someone.

Some of their Best Selling Products 

Ferns N Petals -Flower and gifting firm setting their foots in Qatar

Visit our website qa.fnp.com to select and send your token of love and appreciation to your loved ones, clients and business associates.

FNP10-You all can get 10% Discount using the code

Please do Follow them on their Social Media Platform

Instagram:- fernsnpetalsqatar

Facebook:- https://www.facebook.com/fnpqatar/

 

(For Arabic Readers)

فيرنس ان بيتالس  تخطط للتوسّع في قطر للاستفادة من الفرص المتاحة

من المتوقع أن تصل مبيعات التجارة الإلكترونية في قطر إلى أكثر من 3.2 مليار دولار أمريكي بحلول عام 2022؛ ترى شركة فيرنس ان بيتالس  أن هذا يجعل قطر سوقًا مربحًا فيما يتعلّق بتوفير حلول شراء الهدايا عبر الإنترنت.

تشهد قطر ارتفاعًا قويًا في نشاط المستهلكين من مستخدمي منصات التسوق عبر الإنترنت لتوفير احتياجاتهم الحياتية منذ تفشي جائحة كوفيد -19 في عام 2020، وما زال هذا الزخم الصحّي الناتج عن الأزمة مستمرًّا.

وفقًا للتقرير الصادر عن ريفينيتيف ومركز قطر المالي، يتجه العديد من الشركات والمستهلكين بصورة متزايدة نحو استخدام منصات التجارة الإلكترونية، حيث تُقدّر مبيعات التجارة الإلكترونية المتوقّعة بحلول عام 2022 بأكثر من 3.2 مليار دولار أمريكي.

فهناك زيادة في أنشطة المقيمين في قطر الذين يستفيدون من أجهزتهم الذكية في اختيار وشراء مجموعة متنوعة من المنتجات عبر منصّات التجارة الإلكترونية، بدءًا من ضروريات الحياة اليومية، والبقالة، والإلكترونيات وانتهاءً بخيارات الهدايا.

ومن الملحوظ أن مواقع التجارة الإلكترونية التي كانت بالنسبة لكثير من الناس مجرّد خيار تسوق مناسب، قد بدأت في التحوّل إلى بديل مفضّل تتحول الآن إلى بديل شائع لمحلات البيع بالتجزئة التقليدية، حيث إن هذا الخيار يخدم احتياجات الأفراد الذين يرغبون في استلام المنتجات والخدمات بصورة رقمية وسلسة وفي الوقت المناسب.

يساهم الارتفاع في الاعتماد على التجارة الإلكترونية في تعزيز كفاءة الأعمال، وفرص الاستثمار، وتنمية الابتكار، وتحقيق التنوع والقدرة التنافسية، وكل ذلك يساهم في التنمية الاقتصادية لدولة قطر.

إن دولة قطر تقدّم فرصًا كبيرة للشركات من جميع أنحاء العالم والتي تطلع إلى توسيع عملياتها، ولذا، هناك شعور عام بالتفاؤل في فيرنس ان بيتالس  حول إمكانات نموها في قطر من خلال حلول الهدايا الرقمية التي تقدّمها. جدير بالذكر أن فيرنس ان بيتالس  هي شركة هنديّة عمرها 27 عامًا ذات حضور في الإمارات العربية المتحدة وسنغافورة وتتجه مع خططها التوسعية نحو النمو السريع قطر والمملكة العربية السعودية وماليزيا وإندونيسيا.

قال أمير فايزي، رئيس الأعمال في شركة فيرنس ان بيتالس  – قطر: “منذ عصر ما بعد جائحة كوفيد-19 ونحن نستثمر بكثافة في مجالات التكنولوجيا وخدمات الأعمال التجارية عبر الإنترنت، ونقدم حلول هدايا مخصصة عبر الإنترنت ومتاحة للتسليم لعتبة باب العملاء في الهند، والإمارات العربية المتحدة، وسنغافورة، والآن في قطر “.

“إن حالة انتشار الجائحة أجبرت الأشخاص في جميع أنحاء العالم، بما في ذلك في قطر، على إعادة ابتكار طرق جديدة للاحتفال بالمناسبات الصغيرة والكبيرة والاستمتاع بالأعياد بمعزل عن العائلة والأصدقاء والأحباء. من خلال امتداد خدمات التوصيل لدينا الآن إلى قطر، تطمح حلول الهدايا الرقمية من فيرنس ان بيتالس  الرقمية إلى سد الفجوة التي أحدثها تفشي جائحة كوفيد-19 في حياة الناس. نحن نضمن للمستخدمين فرصة التعبير عن محبتهم في جميع المناسبات المختلفة من خلال تنسيقات الزهور والكعك والشوكولاتة والهدايا والسلال المخصصة حسب اختياراتهم والتي يتم تسليمها مباشرة إلى عتبة الباب.

وأضاف: “تتضمن منصة فيرنس ان بيتالس  قطر خيارات الزهور، والكعك، والنباتات، ومجموعة الهدايا الشخصية من علامتنا التجارية. وسنقوم أيضًا بدعوة الشركات الصغيرة والمتوسطة الأخرى العاملة في قطر في قطاع الهدايا لإدراج منتجاتها في منصتنا الرقمية وتحقيق وصول دولي من خلال مواقعنا إلكترونية في قطر والإمارات والهند. لذا، سواء كنت علامة تجارية قطرية محلية مملوكة من قبل شركة محلية أو شركة تصنع منتجات وتعمل في الدوحة كمغترب، فإن منصتنا تتيح لك توسيع نطاق وصولك إلى دائرة واسعة من المستهلكين”.

وعقّب فايزي: ” لقد عقدت فيرنس ان بيتالس  قطر اتفاقات شراكة بالفعل مع علامات تجارية مثل كافي شوكلتيير، وفنتير، وزافران كافيه (جميعها منتجات مصنوعة في قطر)، حيث أصبحت منتجاتها متوفرة الآن على منصتنا الرقمية في قطر والمزيد في الطريق.”  وقال فايزي: “يمكن لأي علامة تجارية ذات صناعة قطرية ترغب في تسويق منتجاتها عبر منصتنا التواصل معنا إلينا عبر موقعنا الإلكتروني أو رقم الهاتف المحمول 33396020-00974.

جنبًا إلى جنب مع شركائها في قطاع الهدايا، تقدم فيرنس ان بيتالس  قطر مجموعة واسعة من الهدايا المعدّة والمصممة بعناية لكل مناسبة خاصّة. قد تتنوّع هذه الهدايا الحصرية من كعك المصمم حسب الطلب، والسلال المعدّة خصيصًا، والشوكولاتة وتنسيقات الزهور والنباتات الجميلة والعديد من الهدايا الشخصية الأخرى لمفاجأة وإرضاء أحبائنا.

قم بزيارة موقعنا الإلكتروني qa.fnp.com لتحديد وإرسال تذكار إعرابًا عن الحب والتقدير إلى أحبائك وعملائك وشركائك في العمل.

Please do Follow them on their Social Media Platform

Instagram:- fernsnpetalsqatar

Facebook:- https://www.facebook.com/fnpqatar/

 

 

Source link

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*